• Uroczyste zakończenie roku szkolnego

• Dzisiaj w hali sportowej ZSP odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego. 👩‍🎓👨‍🎓 Absolwentom Branżowej Szkoły I Stopnia gratulujemy ukończenia szkoły i życzymy powodzenia 🍀🍀🍀, natomiast pozostałym uczniom życzymy udanych i bezpiecznych wakacji. 🏖🌞 Do zobaczenia we wrześniu!

• OGŁOSZENIE !!!

• Dnia 21.06.2024 roku (piątek) o godzinie 10:00 w hali sportowej ZSP odbędzie się uroczyste zakończenie roku szkolnego.

• Szkolenie klas OPW

• W dniu 17.06.2024 roku klasy mundurowe OPW odbyły szkolenie wodne przeprowadzone przez instruktorów WOPR, które odbyło się w Kosarzynie. Szkolenie obejmowało niżej wymienione zagadnienia:

- tworzenie łańcucha ratunkowego w celu przeszukania dna kąpieliska,

- praktyczna nauka posługiwania się kołem ratunkowym, rzutką ratowniczą oraz bojkami do ewakuacji topiela,

- pływanie na desce ratowniczej.

Zajecia były ciekawe, więc uczestnikom dopisywały humory i z ochotą wykonywali ćwiczenia.

• Wycieczka do Ostrowa Lednickiego

• We wtorek 4 czerwca 2024r. uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w historycznej podróży śladami Pierwszych Piastów. Podczas wycieczki odwiedziliśmy Muzeum Lednickie, gdzie oprócz kilkuwiecznych narzędzi, używanych w gospodarstwach domowych, mogliśmy również poznać malarstwo lokalnych artystów. Ciekawą wyprawą było także poznanie odkrytych wykopalisk grodziska, w którym usadowiona była jedna z siedzib Mieszka I i Pierwszych Piastów. Na zakończenie naszej wycieczki odwiedziliśmy Wielkopolskie Muzeum Etnograficzne, gdzie znajdują się zabudowania i rekwizyty nawet z XVII wieku, w tym dwór szlachecki i szkoła z wyposażeniem z lat minionych.

• „Zło dobrem zwyciężaj”

• Kolejny już raz w naszej szkole odbyło się spotkanie, które tematyką nawiązywało do obrony przed niebezpieczeństwami błędnych wyborów w sferze codziennego życia. W środę 29 maja z cennym przesłaniem przyjechał do nas pan Krzysztof Niedźwiedzki – poeta, pisarz, muzyk… Człowiek, który posiada wiele talentów. Podczas spotkania z naszymi uczniami pan Krzysztof przekazał wartościowe rady o zdrowym stylu życia oraz przestrogi dotyczące uzależnień. Wykonał również kilka swoich utworów muzycznych. Mamy nadzieję, że tak pozytywne doświadczenie uchroni naszą młodzież przed wieloma błędami w przyszłości.

• Wycieczka do Małopolski

• W dniach 22-24 maja grupa młodzieży z naszej szkoły uczestniczyła w wycieczce do Oświęcimia, Krakowa, Wieliczki i Energylandii. Opiekę nad uczniami sprawowali nauczyciele Krzysztof Leszkiewicz, Arleta Mondrowska oraz Marzena Lewandowska. W Oświęcimiu odwiedziliśmy dawny niemiecki obóz zagłady. Była to bardzo trudna podróż w przeszłość. Nie zabrakło łez i wzruszeń. Uczniowie godnie uczcili pamięć ofiar i wiele nauczyli się z tej smutnej oraz tragicznej historii. Kolejnego dnia zwiedzaliśmy stolicę Małopolski,  czyli Kraków. Odwiedziliśmy Wawel i krypty władców naszego kraju oraz innych zasłużonych dla ojczyzny. Zobaczyliśmy również kościoły franciszkanów, jezuitów oraz Bazylikę Mariacką ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Następnie w ciekawy sposób  obcowaliśmy z fizyką w ogrodzie doświadczeń im. Stanisława Lema. Dzięki prostym zabawom i eksperymentom o wiele lepiej zrozumieliśmy prawa, którymi rządzi nasz Wszechświat. Na koniec dnia odwiedziliśmy kopalnię soli w Wieliczce. W przystępny sposób poznaliśmy historię wydobycia soli na tym terenie oraz zachwycaliśmy się pięknymi solnymi zdobieniami w kaplicy św. Kingi. Ostatni dzień spędziliśmy, relaksując się w Energylandii w Zatorze. W godzinach wieczornych zakończyliśmy swą przygodę. Szkoda, ze tak szybko minął ten czas. Czekamy na następne wyjazdy!